lördag 29 december 2012

. se sanningen i vitögat .

 Som namnet på inlägget.
Det har pratats om mer eller mindre varje år ända sen ja va liten.
Nu är jag där iaf, där jag aldrig skulle hamna. 
Men det allra viktiga i detta är att jag hymlar inte med de, låtsas inte som att de inte fanns
Jag har hamnat i samma värld som pappa, en värld mellan depression och alkoholism. Även om de är varje helg än så länge men det är nu de handlar om små små steg för att vidare utveckla de hela. 
Men när ja har världens bästa mor som hjärtligt men bestämt talar om vad hon ser, hon har varit med förr så hon vet..
Så oavsett all skit som händer runt mig just nu med släkt och allt får hoppa o skita helt enkelt..
Det här va inte min mening. Jag la mig inte på Opbordet den 17e okt 2011 för att sedan skaffa mig ett annat beroende.. 
Sen att det är en lång väg att gå till att lära mig
balansen i mina matvanor då ja oftast inte känner nå hunger alls vilket är jävligt svårt
Att stoppa i sig nåt som kroppen behöver.. 
Ibland så är mina huvudspöken jätte sugna på nåt vilket gör att ja småäter HELA tiden. Kan gå en halvtimme innan ja tuggar på nåt igen.. 
Såå hur som haver är det slut med dom här dumheterna efter nyår, 
Jag tänker skaffa mig tillbaka beroendet i att känna mig nöjd efter ett hårt träningspass..
Ska skriva matdagbok med mängder osv, ställa klockan vid måltider så ja inte fuskar och hoppar över nå.
Och när de kommer till alkohol så till och börja med sluta med varje helg.


Sitter och sneglar på bilden på pappa som står i hörnskåpet här i sovrummet
och önskar att även han skulle lyssnat på mamma då hade ja förmodlingen bett min karl att köra mig till honom så ja hade fått krama om honom och talat om för honom att ja älskar honom och är stolt över att ha honom som far..
Men så är inte fallet utan ja får bli den enda Vesa som faktiskt lyssnar på en Hänninen
Bara därför blir jag den bästa blandningem av Vesa-Hänninen. ;)
Nae in i duschen nu o få bort allt smink som antagligen sitter 2-3cm längre ner pga tårarna.
Lär även få ta hjälp av gubben med att skrubba bort läppstift och läppglans från min rygg! 

2 kommentarer:

  1. Förlåt :'( Du är den bästa av båda redan.... <3 Visst vi hade kul men det brukade vi ha förr oxå då ingen av oss drack. Mer av den varan tack.... p.s och så sjunger man bättre nykter oxå!! Så nyårslöfte är att ta hand om sid själv och göra det bästa för att man ska må bra i kropp och själ. Pöss

    SvaraRadera
  2. Z. Haha de gör inget hjärtat! skitkul hade vi och de lär inte va sista gången, bara jag som ska låta bli de varje helg..
    Du sjunger alltid vackert gumman oavsett tillstånd ;)
    Massa läppstiftiga pussar på din rygg som hämnd ;)

    SvaraRadera