tisdag 4 oktober 2011

. En ny början .

Jaha då började jag idag då!
13dagar kvar tills min operation..
dom här sista dagarna ska ja överleva på 5 påsar Nutrilett
och 2-2,5 liter vatten,kaffe eller te utan socker och mjölk. om dagen alltså.
imorgon är det prover inför inskrivningen som sker den 11de.
börjar bli grymt nervös inför detta.
men fortfarande fullt medveten varför jag gör detta.
Många säger "Men de finns juh risker med en Gastric bypass"
jo men vafan e de inte med att väga för mycket då??
som jag och mamma kom fram till, gör ja inte detta så har ja diabetes långt
innan jag fyllt 30. knäna sviker redan och hjärtklappningar utan dess like.
vad är de för liv då?
Har total bestämt mig för detta. och har även bestämt mig för att
detta KOMMER att gå bra, och allt kommer att bli bra även efteråt.
Jag har en underbar familj som stöttar mig i detta, vad mer kan man begära?
En sak vet ja. dom här första dagarna tänker jag hålla mig så sysselsatt som möjligt för att inte sitta och störa mig på att jag inte får äta något..
det här är fan nästan lika svårt som att sluta röka.. att öppna kylen e ett helvete rent ut sagt. men vafan, bara sträcka sig efter vattenkannan och se glad ut. :)
Vägde mig även idag o mätte alla mått, midja o allt sånt nödvändigt också.
blir kul att se framgången på papper sen också. synd bara att man inte trivs med det man skrev ned :S fast de klart då skulle jag nog inte gjort detta om jag ändå trivts!
Ne nu får de va bra för den här gången..
Hejs svejs! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar